האם חימום תת רצפתי פולט קרינה? כל מה שכדאי לכם לדעת

מערכות חימום תת רצפתי הפכו לבחירה פופולרית בבתים פרטיים וגם בחללי מסחר גדולים. עם זאת, ישנן כמה חששות ותפיסות שגויות סביב הפתרון של חימום תת רצפתי, במיוחד בנוגע לפוטנציאל שלו לפלוט קרינה והשפעתו על בריאותנו. כדי לעשות סדר ולהפריח מיתוסים ישנים, נעמיק בנושא ונספק תשובה האם חימום תת רצפתי פולט קרינה, תוך התייחסות לשאלות נפוצות כגון, "האם חימום תת רצפתי הוא מסרטן?" ו"האם כדאי לעשות חימום תת רצפתי?"

הבנת חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי הוא מערכת חימום חדשנית הכוללת התקנת גופי חימום או צינורות מתחת לפני הרצפה. אלמנטים אלה מייצרים חום, אשר עולה כלפי מעלה, ומספק חום אחיד בכל החדר.

סוגי מערכות חימום תת רצפתי

ישנם שני סוגים עיקריים של מערכות חימום תת רצפתי:

חימום תת רצפתי חשמלי

מערכות חימום תת רצפתי חשמלי מורכבות מרשת צינורות המורכבים מכבלים חשמליים המותקנים מתחת לרצפה. כאשר חשמל עובר דרך היסודות הללו, הם יוצרים חום. היתרון המובהק של חימום תת רצפתי חשמלי הוא קלות ההתקנה שלו לעומת מערכות מסוגים אחרים.

חימום תת רצפתי מים

חימום תת רצפתי הידרוני, הידוע גם כחימום תת רצפתי על בסיס מים, בנוי מרשת של צינורות מים המחוברים למשאבת חום הממוקמת מחוץ לכותלי הבית. מים חמים עוברים דרך צינורות אלה, מגיעים לטמפרטורה הרצויה וכך מפזרים את החום בכל החלל.

בעוד שעלויות ההתקנה עשויות להיות גבוהות יותר עבור מערכות הידרוניות, הן מציעות עלויות תפעול נמוכות יותר ונבחרות בדרך כלל עבור חללים גדולים יותר או מבנים חדשים. בנוסף, הן גם חסכוניות מאד באנרגיה ומורידות את עלויות החשמל החודשיות בטווח הארוך.

חימום תת רצפתי מים

חימום תת רצפתי קרינה – מיתוס או עובדה מוכחת?

כדי לטפל בחששות לגבי קרינה, חשוב להבין את סוגי הקרינה השונים. חימום תת רצפתי חשמלי פולט בעיקר קרינה בלתי מייננת, בעלת אנרגיה נמוכה ושאינה מסוגלת ליינן אטומים או מולקולות. זה חיוני להבדיל בין קרינה בלתי מייננת לקרינה מייננת, כגון קרני רנטגן וקרני גמא, שיש להן מספיק אנרגיה על מנת לגרום לנזק תאי.

האמת על קרינה וחימום תת רצפתי

כאשר מדובר במערכות חימום תת רצפתי, הקרינה שהן פולטות היא בצורת קרינה אינפרא אדומה, סוג של קרינה בלתי מייננת. בואו נבין את היבטי הקרינה של חימום תת רצפתי חשמלי ועל בסיס מים:

מערכת חשמלית

מערכות חימום תת רצפתי חשמליות מייצרות חום באמצעות זרמים חשמליים הזורמים דרך כבלים או צינורות חימום. הקרינה המתקבלת היא מינימלית ומוגבלת לספקטרום האינפרא אדום. חשוב לציין כי רמות השדות האלקטרומגנטיים (EMF) המיוצרים על ידי מערכות אלו הן הרבה מתחת לגבולות הבטיחות המומלצים.

מערכת מבוססת מים

מערכות חימום תת רצפתי הידרוניות משתמשות במים חמים המוזרמים בצינורות כדי לספק חום. בשונה ממערכות חשמליות, מערכות תת רצפתיות מבוססות מים לא פולטות קרינה בכלל. מדובר אך ורק על מים הזורמים בצינורות המותקנים מתחת לריצוף ולכן אין סכנת קרינה בכלל.

מכאן עולה השאלה, האם חימום תת רצפתי הוא סרטן?

לא, חימום תת רצפתי אינו מסרטן. הקרינה הנפלטת ממערכות חימום תת רצפתי נופלת תחת הקטגוריה הבלתי מייננת כפי שהזכרנו למעלה, הנחשבת בטוחה ואינה מהווה סיכון לסרטן. מחקר מקיף ותקנות בטיחות תומכות במסקנה שחימום תת רצפתי אינו גורם לסרטן.

שיקולי בטיחות

מערכות חימום תת רצפתי עוברות בדיקות קפדניות ומקפידות על תקני בטיחות מחמירים כדי להבטיח שהן בטוחות לשימוש. כדאי מאד להתייעץ עם אנשי מקצוע להתקנה, לעקוב אחר הנחיות היצרן ולבצע תחזוקה שוטפת כדי להבטיח בטיחות וביצועים אידיאליים.

האם כדאי לעשות חימום תת רצפתי?

ההחלטה להתקין חימום תת רצפתי תלויה בהעדפות אישיות ובנסיבות ספציפיות. קחו בחשבון את הגורמים הבאים כאשר אתם מעריכים האם חימום תת רצפתי שווה את זה עבורכם:

אקלים: חימום תת רצפתי מועיל במיוחד באקלים קר יותר שבו חימום עקבי חיוני.

יעילות אנרגטית: אם חשובים לכם יעילות אנרגטית וחיסכון פוטנציאלי בעלויות, חימום תת רצפתי יכול להיות השקעה משתלמת בטווח הארוך.

נוחות: פיזור שווה של חום וביטול נקודות קור תורמים לסביבת מגורים נוחה יותר.

אסתטיקה עיצובית: חימום תת רצפתי מאפשר גמישות עיצובית רבה יותר, שכן אין תנורים גלויים או גופי חימום שיפריעו לבחירות עיצוב הפנים.

סיכום

מערכות חימום תת רצפתי אינן פולטות קרינה מזיקה המהווה סיכונים בריאותיים. הקרינה שהם מייצרים אינה מסוכנת לבריאותנו. חימום תת רצפתי מציע יתרונות רבים, כולל נוחות, יעילות אנרגטית וגמישות עיצובית. חשוב לעקוב אחר הנחיות ההתקנה והתחזוקה כדי להבטיח בטיחות וביצועים מיטביים.

כן, חימום תת רצפתי בטוח לילדים וחיות מחמד. היעדר משטחים חמים והפיזור השווה של החום הופכים את החימום התת רצפתי לבחירה בטוחה עבור משקי בית עם ילדים קטנים או חיות מחמד.

לא, מערכות חימום תת רצפתי תוכננו ונבדקו כדי לעמוד בתקני בטיחות מחמירים. עם התקנה נכונה ותחזוקה שוטפת, הסיכון לשריפה הקשור לחימום תת רצפתי נמוך ביותר.

חימום תת רצפתי תואם לסוגים שונים של ריצוף, כולל אריחים, אבן, למינציה ופרקט. מומלץ להתייעץ עם יצרני ריצוף לקבלת הנחיות ספציפיות לגבי התאמה.

בהתקנה ותחזוקה נכונה של מערכות חימום תת רצפתי יש אורך חיים ארוך. מערכות חשמליות מחזיקות בדרך כלל 25-30 שנים, בעוד שמערכות הידרוניות יכולות להחזיק מעמד אפילו יותר זמן עם טיפול ראוי.

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן