השוואה בין חימום תת רצפתי מים לחימום תת רצפתי באינפרא אדום

מדי שנה הדרישה להתקנת חימום תת רצפתי גדלה. במאמר זה נסביר למתלבטים ולסקרנים שבינכם מהו ההבדל בין חימום תת רצפתי מים לבין חימום תת רצפתי באינפרא אדום וזאת על מנת שתוכלו להחליט מהי שיטת החימום המתאימה ביותר בביתכם.

תמונה של חימום תת רצפתי בדימונה
יותר ויותר אנשים עוברים למערכת חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי על מים

חימום תת רצפתי מים וחימום תת רצפת אינפרא אדום הם שני דברים שונים. חימום המבוסס על מים תמיד יהיה מורכב ממערכת סגורה של צינורות דרכם יעברו המים החמים וכך כל הבית יתחמם. חשוב לדעת שבניגוד למה שחושבים לא מדובר על צנרת פשוטה בעלת שכבה אחת אחידה, אלא על צנרת שעשויה ממספר שכבות. השימוש בצנרת זו מאפשר זרימה אחידה ואין חשש שמא תתעורר נזילה שתשבית את כל המערכת או תסכן את בני הבית בדרך זו או אחרת.

חימום תת רצפתי מאגד יתרונות רבים כמו למשל עלויות חשמל נמוכות וזאת בהשוואה אל חימום תת רצפתי באינפרא אדום. חשוב לדעת שכל הקשור אל תפעול מערכת החימום תת רצפתי המבוססת על מים, המחיר של המים זול יותר באופן משמעותי בהשוואה אל חימום באינפרא אדום. שכן, חימום המבוסס על השימוש בחשמל דומה לצריכה של מזגן גדול של שני כוחות סוס לפחות. לעומת זאת, חימום המתבסס על מים יאפשר לכם ליהנות משש שעות חימום ביום במחיר של כ- 500 ₪ לחודש שלם.

יתרונות נוספים באים לידי ביטוי בכך שניתן להסב את הצנרת הקיימת מתחת לבית לצנרת אשר תחמם את הרצפה (בדרך כלל צנרת זאת שימשה לחימום על גז או חימום על סולר). קיים חיסכון משמעותי בעלויות חימום. החימום מתפזר באופן אחיד בכל רחבי הבית ואם מתקינים תרמוסטט ניתן ליהנות משליטה על טמפרטורת החום בכל אחד מחלקי הבית. בנוסף, החום מחזיק מעמד לאורך זמן וכל המערכת בטיחותית לכל בני הבית, גם אם מדובר על תינוקות או קשישים.

בכל הנוגע אל חימום תת רצפתי על מים חשוב לדעת שבשיטת חימום זאת נעשה שימוש בצנרת מיוחדת ומורכבת אשר עשויה מחומרים חזקים מאוד. חומרים אשר עמידים לאורך שנים ועמידים בפני אבנית. בנוסף, חשוב לדעת שכאן חשבו מראש על כל הקשור אל מניעת נזילה ובהתאם משתמשים בצינור אחד ארוך שאינו מחובר או מולחם.

ביקורת חיובית על חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי באינפרא אדום

כאן מדובר על שיטה שונה מחימום תת רצפתי מים או חשמל. בשיטה זו יש הקרנת אור אינפרא אדום ואור זה מחמם את הריצוף. כאן החימום הוא אינו של האוויר אלא של גופים אשר בולעים את קרינת האור וכך לא מבזבזים אנרגיה. בשורה התחתונה, קודם כל החפצים והאדים מתחממים ורק לאחר מכן האוויר מתחמם. כאן למעשה מדובר על סוג של קרינה אשר מחממת כל אובייקט שאינו שקוף. מוצר זה יכול להיות מותקן תחת כל מיני סוגי ריצוף.

 

כאן חשוב לקחת בחשבון שעל מנת להתקין מערכת זאת יש לדאוג לנקודת הזנת מתח ואמנם עלות ההתקנה של חימום תת רצפתי באינפרא אדום נמוכה, אך עלויות החשמל גבוהות מאוד ועלולות להגיע גם לסכומים גבוהים מאוד. בנוסף, אנשים רבים חוששים מפני הקרינה. אמנם אין שום מחקר שתומך בכך שרמות הקרינה גבוהות, דבר אשר יכול להיות מסוכן, אך כיוון שמדובר על מערכת יחסית חדשה, אין שום דרך לדעת את ההשלכות של הקרינה ולכן רבים מעדיפים להימנע מהתקנת מערכת זאת ובחירת חימום תת רצפתי מים.

השוואה בין חימום תת רצפתי מים לחימום תת רצפתי באינפרא אדום – אז במה כדאי לבחור?

נכון להיום שיטת החימום התת רצפתי הפכה להצלחה בישראל וזאת משום יעילותה הרבה והיכולת שלה לשפר את איכות החיים של אנשים המשתמשים בה. במאמר זה ביצענו השוואה בין שתי שיטות חימום, הראשונה באמצעות מים ואילו השנייה באמצעות קרני אור. שתי שיטות חימום שונות לגמרי, כאשר חימום תת רצפתי המבוסס על צנרת המזרימה מים חמים ומחממת את כל רחבי הבית היא השיטה המועדפת אצל רוב האנשים וזאת משום היתרונות המרובים המשויכים לה.

תמונה של מערכת חימום תת רצפתי מתחת לאריחים

יתרונות שביניהם ניתן למנות את כל הקשור אל בטיחות ויעילות, עלויות שימוש נמוכות, שמירה על סביבה ירוקה,  עלות נמוכה של צריכת חשמל וזאת משום שבשיטה זו משתמשים במשאבות חום הממוקמת מחוץ לבית ומנצלת את האנרגיה הטבעית של השמש. כל היתרונות הללו מובילים רבים להחליט על התקנת חימום תת רצפתי מים על פני חימום תת רצפתי אינפרא אדום.

מעוניינים לשדרג את איכות החיים שלכם באמצעות חימום בטוח ונעים? השאירו לנו פרטים או התקשרו
אקוהיט – תל עדשים טלפון (רב קווי): 1-700-700-742

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן