אלטרנטיבות למערכת חימום תת רצפתי על מים

היום ישנה רק אלטרנטיבה אחת למערכת חימום תת רצפתי מים, והיא מערכת חימום על בסיס חשמל. מדובר במערכת אשר מותקנת מתחת לריצוף וחשוב לציין כי התקנת חימום תת רצפתי מכל סוג היא עניין של תכנון מראש. התקנת מערכת נעשית בזמן הבנייה או במסגרת שיפוץ מסיבי שכולל הרמת הריצוף. לצורך השוואה במחירי חימום תת רצפתי נבצע השוואה בין שתי השיטות – מערכות חימום מבוססות חשמל או מים.

אלטרנטיבות למערכת חימום תת רצפתי על מים – מערכות חימום חשמליות

מחירי ההתקנה לחימום תת רצפתי חשמלי נעים בין 120 -160 ₪ למ"ר, ותלויים בגודל הבית ובמספר החדרים והקומות, שכן כל חדר דורש התקנה של בקר חום לוויסות הטמפרטורה ויש להוסיף עלות של 300-1500₪ לכל יחידת בקר. למחיר המערכת, יש להוסיף עלויות נקודות חשמל (נק' כח) נקודה לכל 20 מ"ר בערך ולכל חדר נקודה נפרדת. לרוב, המערכת החשמלית גם מצריכה לבצע הגדלת החשמל הראשי בבית בכדי לעמוד בעומסי הצריכה הגבוהים. לכן, מערכת חימום על בסיס חשמל תגבה עלויות חשמל גבוהות מאוד, על בסיס חודשי, בניגוד למערכת על בסיס מים, מה שמביא בעצם למצב שבו "הזול" בסופו של דבר עולה ביוקר. בנוסף, המערכת פולטת קליטה אלקטרומגנטית ולכן ישנה חשיבות רבה בבחינת היצרן ובאימות הנתונים אשר הם מפרסמים אודות הקרינה האלקטרומגנטית, מכיוון שמדובר בבריאות שלנו.

צפי צריכת אנרגיה בעת הפעלת מערכת חימום מבוססת חשמל:

Time On (Hr) 1m² 2m² 4m² 5m²
1 2.1p 4.2p 8.4p 10.5p
2 4.2p 8.4p 17.0p 21.1p
3 6.3p 12.6p 25.3p 31.6p
4 8.4p 17.0p 33.7p 42.2p
5 10.5p 21.0p 42.2p 52.7p
6 12.6p 25.3p 50.6p 63.2p
7 14.8p 29.5p 59.0p 73.8p
8 16.9p 33.7p 67.4p 84.3p

מסיס מים (משאבות חום)

מהפעלה רצופה של מערכת על בסיס מים במשך כל עונת החורף, מתחילת ועד סופה, באופן רציף וללא הפסקות, החום שנוצר בבית מוגדר כאחיד, נעים, אינו מייבש את האוויר וניתן לוויסות ובקרה. בנוסף, מחיר השימוש זול מאוד (לרוב, מדובר במאות שקלים בחודש בלבד, להפעלה רצופה של 24 שעות ביממה לבית חם!). יש לציין, כי התקנת חימום תת רצפתי במים יקרה משמעותית מזו החשמלית, בגלל מורכבות ההתקנה והחומרים שמשתמשים בהם במסגרת ההתקנה. הצנרת כולה אינה מולחמת או מחוברת אלא, מדובר בצינורות אחידים ורציפים מתחת לרצפה, ללא שום חיבורים. חימום המים נעשה לרוב על ידי משאבת חום. מחיר התקנת מערכת חימום תת רצפתי במים תעלה בממוצע בין 200-350 ש"ח למ"ר, וככל שהבית יותר גדול כך יקטן מחיר למ"ר. עם זאת, מדובר בהשקעה לטווח ארוך, אשר תחזיק עשרות שנים ותחסוך כסף רב בהפעלתה. כמו כן, ביחס למערכת על בסיס החשמל, המערכת על בסיס מים לא פולטת קרינה בכלל. ידידותית לסביבה וחסכונית ביותר.

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן