עלות חימום תת רצפתי – כל מה שחשוב לדעת

עלויות התקנת חימום תת-רצפתי

חימום תת-רצפתי הוא פתרון חימום מבוקש ומוצלח, המספק חימום אחיד ונוח במיוחד לבית. צורת חימום זו היא בחירה פופולרית עבור בעלי בתים רבים המעוניינים לשפר את צורת החימום המסורתית ולחסוך באנרגיה.

במאמר זה נעמיק בכל היבטים השונים של מערכת חימום זו, ונסביר על העלויות המשתמעות מהתקנה ותחזוקה שלה. כמו כן, נדון בכמה טיפים כיצד לחסוך כסף בעלויות חימום תת רצפתי, כדי שתוכל להפיק את המרב מההשקעה שלך. 

לפני שנצלול להבין כמה עולה חימום תת רצפתי, נבין קודם על סוגי המערכות השונות:

סוגי מערכות חימום תת-רצפתיות

קיימים שני סוגים עיקריים של מערכות חימום תת-רצפתיות:

  1. חימום תת רצפתי מים – מערכת זו מבוססת על מערכת צינורות מים הממוקמים מתחת לרצפה. המערכת מחוברת לרוב למשאבת חום אשר מחממת את המים ומעבירה אותם דרך הצינורות לרצפה.
  2. חימום תת-רצפתי על בסיס חשמל – מערכת זו עובדת על בסיס כבלי חימום חשמליים המוטמעים מתחת לרצפה. כשהכבלים מחוברים לחשמל, הם מחממים את הרצפה מעליהם. מדובר במערכת פחות מומלץ עם מספר לא מבוטל של חסרונות, לכן אנשים מעדיפים ללכת על מערכת על בסיס מים – שהיא חסכונית הרבה יותר ובריאה הרבה יותר.

בהמשך נדון בעלויות השונות הקשורות לכל סוג של מערכת חימום.

כמה עולה חימום תת רצפתי?

עלות חימום תת רצפתי

עלויות ההתקנה של מערכת חימום תת-רצפתית תלויות בסוג המערכת, משאבת החום, בגודל החדר, בחומרים הנדרשים לבידוד ובעבודת ההתקנה עצמה. כל מערכת שונה במחיר שלה בגלל מספר המשתנים הגדול. לכן, אנו ממליצים לא להתפשר ולהתייעץ אך ורק עם מומחה חימום, שיודע להתאים לכם את המערכת הנכונה לבית, להסביר אודותיה ולהעניק לכם הצעת מחיר מותאמת אישית. תוך התחשבות בכך שמערכת החימום התת רצפתי צריך להיות ממוקמת באיזורים שונים בארץ – קרים יותר או פחות, בגדלי חדרים שונים, גובה תקרות, מספר חלונות ועוד. 

חימום תת רצפתי עלות למטר: גורמים שיש לקחת בחשבון

בעת חישוב עלות חימום תת רצפתי למטר, יש לקחת בחשבון מספר גורמים:
סוג מערכת החימום התת רצפתי שתבחר, גודל החדר או החלל אותו תרצה לחמם, עלויות התקנה ועוד. 

בואו נדבר עליהם:

1) סוג מערכת חימום תת רצפתי: ישנם מספר סוגים נפוצים של מערכות חימום תת רצפתי כיום בשוק. המערכות הנפוצות הן: מערכת המבוססת מים ומערכת המבוססת על חשמל. לכל אחת ממערכות אלו ישנה עלות התקנה שונה ועלות תחזוקה שונה. מערכת חימום תת רצפתי מבוססת חשמל, אמנם זולה יותר להתקנה אך בטווח הארוך דורשת יותר חשמל ולכן כדאי לקחת את העלות השנתית של החשמל שהיא צורכת ולחלק את זה בצורה נכונה כך שתיווצר לכם תמונה מדוייקת של עלות מערכת החימום התת רצפתי מבוססת חשמל. לעומתה, המערכת היא מערכת חימום תת רצפתי מים ומשאבות חום, דורשת הרבה פחות חשמל ולכן החיסכון בעלויות החשמל החודשיות והשנתיות הוא משמעותי. מאידך, עלות ההתקנה של מערכת זו גבוהה יותר בגלל רמת המורכבות והידע שהיא מצריכה.

2) גודל החדר: עלויות החימום התת רצפתי תלויות במידה רבה בגודל החדר או האזור שאתה מחפש לחמם. בדרך כלל, עלות חימום תת רצפתי למטר תגדל עם חדרים או אזורים גדולים יותר.

3) עלויות התקנה: התקנת חימום תת רצפתי עשויה להיות תהליך מסובך ודורשת איש מקצוע מנוסה. ההתקנה שלה תוסיף לעלות החימום התת רצפתי למטר, לכן חשוב לקחת בחשבון את העלויות הללו בעת חישוב המחיר הסופי.

תחזוקת ואחזקת מערכת חימום תת-רצפתית עם קירור מים

בגלל היתרונות המובהקים של המערכת, והעובדה שחימום תת רצפתי על בסיס מים היא מערכת במעגל סגור – אין חשש להצטברות אבנית, לסדקים ונזיקות או לתקלות נוספות אשר ישנן במערכות חימום שונות. 

איך לחסוך כסף על עלות חימום תת רצפתי?

 עלות חימום תת רצפתי למטר עשויה להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים. למרבה המזל, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לחסוך כסף בעלויות חימום תת רצפתי.

1) ערכו מחקר מקדים: בדקו מידע נוסף על סוגי המערכות השונות הקיימות בשוק. בדקו על עלויות התקנה, עלויות תחזוקה ועוד, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי מה שהכי טוב עבורכם.

2) ערכו השוואת מחירים: השווה עלויות חימום תת רצפתי ממספר ספקים שונים כדי להבטיח שתקבל את המחיר הטוב ביותר.

3) השקיעו במערכות חסכוניות באנרגיה: חפשו מערכות חימום תת רצפתי שתוכננו להיות חסכוניות באנרגיה. הדוגמא הטובה ביותר עבור זה היא מערכת חימום תת רצפתי מבוססת מים.

חיסכון באנרגיה והשפעות על הסביבה

מערכות חימום תת-רצפתיות ידועות ביעילותן הגבוהה וביכולתן לחסוך באנרגיה. עם מערכת חימום תת רצפתי על בסיס מים, ניתן לא רק שלחמם את הבית 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע – אלא אף לשלם על כך מאות שקלים בודדים (תלוי בגודל הבית, הטמפטורה והבידוד)!  

סיכום

בין אם אתם בוחרים במערכת חימום תת-רצפתית על בסיס מים או על בסיס חשמל, חשוב לקחת בחשבון את כל העלויות הקשורות להתקנה ולתחזוקה. יש לשקול את היתרונות הכלכליים והאקולוגיים של מערכות כאלה, כמו גם את הנוחות המובנית של חימום אחיד בכל הבית. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה חימום מקצועי שידע לנתח את הבית שלכם באופן ספציפי, להתאים מערכת נכונה ולהסביר לעומק את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמערכות. 

ההשקעה במערכת חימום תת-רצפתית עשויה להיות משתלמת לטווח הארוך עקב החיסכון באנרגיה והתרומה לסביבה הקיימת. כמובן שכל פרויקט בנייה או שיפוצים דורש שיקולים אישיים ותכנון יסודי, אך ללא ספק, מערכת חימום תת-רצפתית עשויה להוות פתרון חימום אידאלי עבורכם.

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן