חימום הבית באמצעות רדיאטורים – האמנם?

חימום הבית באמצעות רדיאטורים – מדי שנה אנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם מזג האוויר הקר על ידי שימוש באמצעי חימום זה או אחר. רוב האנשים מנסים כל פעם משהו אחר וזאת משום שאותו אמצעי חימום אותו הם בחרו אינו מספק להם את הפתרון המושלם לחימום כל הבית באופן בטוח וללא יובש.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים התקנת מערכת חימום תת רצפתי מים בעת בניית הבית או שיפוצו. במאמר זה המומחים של אקוהיט יבצעו השוואה בין חימום תת רצפתי מים לרדיאטורים וזאת על מנת שתוכלו לבחור את אמצעי החימום היעיל ביותר לביתכם.

תמונה של חימום תת רצפתי במודיעין

חימום הבית באמצעות רדיאטורים

אחד מאמצי ההסקה המוכרים ביותר זה שנים הוא הרדיאטור. רדיאטור לחימום הבית (בעברית נהוג לקרוא לו גם מקרן חום), הינו התקן חיצוני אשר מונה מספר צינורות העשויים מברזל או מתכת  שדרכם עוברים מים חמים וכתוצאה מכך החום שמתוכם מוקרן לחלל החדר. כאשר אמצעי זה מחמם את האוויר מסביב המתקן, הנוזל הנמצא בו מתקרר וחוזר דרך הצינורות אל גוף החימום. הרדיאטור מוכר לנו שנים רבות והוא נחשבות כאחד מאמצעי החימום הוותיקים.

המטרה העיקרית של הרדיאטור היא לחמם את כל האוויר שמסביב למכשיר. המכשיר אמנם מחמם את האוויר סביבו אך לא מעבר וכך ניתן לראות שאנשים רבים מתניידים עם הרדיאטור ממקום למקום וזאת על מנת ליהנות מהחום בכל מקום בו הוא נמצאים. לא תמיד הדבר מצליח כי לא כל הרדיאטורים ניידים. אחד היתרונות המוכרים ביותר של הרדיאטור הוא שמדובר על מכשיר בטיחותי ולכן פעמים רבות הורים מעדיפים להשתמש ברדיאטור על פני אמצעי חימום אחרים כמו למשל מפזרי חום או תנורים בחדר הילדים. יתרון נוסף הוא שרוב הרדיאטורים ממשיכים לחמם כחמש עד עשר דקות גם לאחר שמנתקים אותם.

מה שכן חשוב לדעת אודות רדיאטורים הפועלים על מים הוא שכמה שיהיו לרדיאטור יותר צינורות (צלעות), כך הוא יחמם יותר. הוצאות החשמל שלו בהחלט אינן נמוכות וזאת בהשוואה אל חימום תת רצפתי מים אשר נחשב לחסכוני במיוחד ודבר נוסף וחשוב הוא שלוקח לו הרבה זמן עד שהוא מצליח לחמם את החדר, וזאת בניגוד לחימום תת רצפתי בו החום עולה באחידות מהצינורות ברצפה והחדר מתחמם במהירות.

חימום תת רצפתי מים

כאן מדובר על אחת השיטות החדשניות והיעילות ביותר לחימום הבית. בשיטה זו מותקנת צנרת מתחת לרצפת הבית. מים חמים עוברים דרך הצנרת והחום עולה כלפי מעלה ומתפזר באופן אחיד בכל חלקי הבית. היתרונות של מערכת זו רבים ומדי שנה יותר ויותר אנשים מחליטים ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומזמינים התקנת חימום תת רצפתי מים מהמומחים של אקוהיט.

בין היתרונות הרבים של שיטת חימום זו : חסכון ניכר בהוצאות חשמל. חימום מהיר של כל הבית. אפשרות לשלוט בטמפרטורה על ידי וסתי בקרה בחדרים. האוויר אינו מייבש. שיטת חימום זו בטיחותית ביותר. השיטה מאפשרת שמירה על אסתטיות הבית, שכן כל ההתקנה היא מתחת לרצפת הבית, המערכת שקטה, החום אינו מייבש ומדובר על מערכת ידידותית לסביבה.

השוואה בין חימום הבית באמצעות רדיאטורים לחימום תת רצפתי מים

השוואה בין חימום תת רצפתי מים לרדיאטורים תמחיש באופן הטוב ביותר את ההבדלים בין שני אמצעי החימום:

  • התקנה – הרדיאטורים לרוב מותקנים נקודתית צמוד לקירות הבית (יש גם רדיאטורים ניידים). צינורות חימום תת רצפתי מים מותקנים באזור נרחב מתחת לרצפה. המערכת מכסה שטח נרחב יותר של הבית ומאפשרת חימום אחיד בכל הבית וזאת לעומת רדיאטור אשר יאפשר חימום באותו חדר בו הוא מותקן.
  • חימום – ברוב המקרים החום המופץ מהרדיאטורים לא מתפזר באופן אחיד ונוצר מצב בו חם מאוד ליד הרדיאטור ופחות כאשר מתרחקים. בשיטת החימום התת רצפתי החום מתפזר באופן אחיד ברחבי הבית.
  • תחזוקה – רדיאטור מצריך תחזוקה שעיקרה ניקוי מלכלוך ואבק וזאת לעומת המערכת התת רצפתית אשר אינה מצריכה תחזוקה שוטפת, שכן היא מתחת לרצפה.
  • בטיחות – אמנם הרדיאטור נחשב לבטיחותי ביותר ולכן הורים רבים משתמשים בו בחדרי הילדים, אך חשוב לזכור שעדיין מדובר על אמצעי חיצוני בו הילדים יכולים לגעת, דבר אשר יכול להוביל לכוויה. בחימום תת רצפתי, המערכת מוסתרת מתחת לרצפה, אז אין שום סיכון.
  • תקלות והיבט אסתטי – כיוון שמרכיבי מערכת החימום התת רצפתית מים ממוקמים מתחת לרצפה, חבויים ומוגנים, הם אינם גורעים מהאסתטיות של הבית ופוטנציאל התקלות בהם קטן יותר מרדיאטורים.

מעוניינים בהצעת מחיר לחימום תת רצפתי? פנו אל המומחים של אקוהיט בטלפון (רב קווי): 1-700-700-742

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן