השוואה בין חימום תת רצפתי מים לחימום באמצעות קמין עץ

רבים מנסים לברר מה ההבדל בין חימום תת רצפתי מים לבין אמצעי חימום אחרים, כמו למשל חימום באמצעות קמין. במאמר זה המומחים של אקוהיט רשמו בפניכם את כל ההבדלים בין שיטות חימום אלו וזאת על מנת שגם אתם תוכלו להחליט מהי איכות החימום בה אתם מעוניינים בתקופות הקרות של השנה.

חימום תת רצפתי מים

אחת משיטות החימום המוכרות ביותר בישראל היא שיטת חימום תת רצפתי מים. כאן מדובר על מערכת סגורה של צינורות אשר מותקנת ומורכבת תחת ריצוף הבית. משאבות חום היא זו שאחראית על חימום המים בצינורות אלו. האוויר החם עולה באחידות כלפי מעלה ומתפזר תוך שהוא מחמם את כל רחבי הבית. נכון לשנת 2021 שיטה זו נחשבת לאחת השיטות האמינות והבטיחותיות ביותר וניתן ליהנות ממנה שנים רבות גם ללא חשש מתקלות כלשהן, כמו למשל נזילות או ניצוץ שיכול להוביל חס וחלילה לדליקה בבית. הדבר החשוב הראשון אותו יש לקחת בחשבון בעת בחירת חימום לבית הוא הבטיחות והיעילות ולאחר מכן כל השאר. מערכת חימום תת רצפתי הפועלת על בסיס מים היא מערכת בטוחה ביותר לכל המשפחה. מעוניינים לדעת מה שאר יתרונותיה של מערכת זו?

יתרונות חימום תת רצפתי

מערכת חימום תת רצפתי במים מאגדת יתרונות רבים. החום שנוצר באמצעות מערכת זו אחיד, חמים ונעים. הוא אינו מייבש את האוויר וניתן לווסת אותו. בנוסף עלויות השימוש במערכת מאוד נמוכות וזאת ביחס למערכת החשמלית וביחס לאמצעי חימום נוספים. יתרון נוסף הוא שניתן להסב כמעט כל תשתית צנרת שנמצאת מתחת לריצוף כדי לחמם את הרצפה וכמובן הבחירה במערכת זאת משמע בחירה של חסכון בעלויות באופן משמעותי. חשוב לדעת שהשימוש במים למטרת חימום הוא דבר בריא ואין את אותה הסכנה הטמונה בחימום חשמלי, סכנה של קרינה אלקטרו מגנטית.
מערכת חימום תת רצפתי בסביון
נכון להיום יש אפשרות  לבחור במערכת חימום תת רצפתי מים הפועלת באופן אוטומטי אשר מאפשרת גם שליטה ושינוי של זמני החימום בכל רגע נתון. יתרונות נוספים הם שזוהי מערכת ירוקה, כלומר מערכת ידידותית לסביבה. החיסרון של המערכת הינו נקודתי וחשוב להבין שלא מדובר על חיסרון שכן פעולה זו משתלמת לצרכן לאורך זמן: מחיר ההתקנה. מחיר התקנתה של מערכת חימום תת רצפתי מים הנו יקר יותר ביחס לאמצעי חימום נוספים.

חימום באמצעות קמין עץ

קמין אמנם תורם רבות לאווירה בסלון שכן הוא מעניק לסלון מראה כפרי אירופאי, אך אי אפשר להתעלם מכך שהוא יכול לגרום גם לזיהום אוויר משמעותי ומפגעים בריאותיים. שריפת עץ בתוך קמין תמיד מערבת עשן אשר יכול להסתנן החוצה ולזהם את הסביבה, שכן בעת שריפת העץ נוצרים תוצרי לוואי מזהמים ורעילים אשר יכולים להגיע לריאות ולמערכת הדם. כמו כן, בתהליך השימוש בקמין משתחררים כימיקלים מסרטנים ופחמן דו חמצני. בנוסף, אי אפשר להתעלם מכך שבימי החורף בהם מנשבת הרוח בחוזקה, העשן מוסט גם לבתים ליד, דבר אשר יכול לגרום לאי נעימות עם השכנים.  למרות כל זאת אי אפשר להתעלם מהצד האסתטי היפהפה של הקמין, דבר אשר מוביל רבים לבחור בו.

במה עדיף לבחור? חימום תת רצפתי או חימום באמצעות קמין עץ?

חימום באמצעות קמין עץ יספק לכם את אותה אווירה חמימה וביתית ואת אותה אסתטיקה יפהפייה לה אין מתחרה. למרות זאת חשוב לקחת בחשבון שהחימום הינו נקודתי. באם תבחרו קמין עץ, תצטרכו להתמודד עם זיהום אוויר בבית ובמחוצה לו, יש לפנות זמן שכן הקמין מחייב תפעול שוטף, המגירה של העפר מתמלאת במהירות, יש לשים לב ולהזין עצים בזמן ועוד. באם החלטתם לבחור חימום באמצעות גז תצטרכו לדאוג גם להזמנת גז ולתחזוקה שוטפת וכמובן שיש לקחת בחשבון את מחיר החימום בגז. לעומת חימום באמצעות קמין, תוכלו לבחור באפשרות הבטיחותית ביותר וזו אשר תבטיח לכם חום אחיד בכל רחבי הבית והוזלה משמעותית של עלויות. כעת, כל שנותר לכם הוא להגיע להחלטה המתאימה לכם חימום תת רצפתי מים או חימום באמצעות קמין.
אם החלטתם שאתם מעוניינים ליהנות מרשימה ארוכה של יתרונות, ביניהם עלות משתלמת, חום אחיד, שמירה על הסביבה ובטיחותיות לכל מי שנמצא בביתכם. הקליקו כאן המומחים של אקוהיט ישלחו לכם הצעת מחיר ללא עלות או התחייבות.
מעוניינים בהצעת מחיר לחימום תת רצפתי מאת המומחים של אקוהיט?
אקוהיט – תל עדשים טלפון (רב קווי): 1-700-700-742

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן