חימום תת רצפתי מים

לייעוץ ובדיקת התאמה השאירו פרטים

מה היא מערכת חימום תת רצפתי מים?

מערכת חימום תת רצפתי מים היא המערכת המתקדמת והיעילה ביותר הקיימת כיום בשוק פתרונות החימום. בעבר, היינו רגילים לחמם את הבית שלנו וגם חללים גדולים יותר, על ידי פתרונות חימום חיצוניים וחשמליים כמו: תנורי חימום, פטריות חימום, מפזרי חום, מזגנים, פתקונות הסקה ועוד. פתרונות אלו יכולים לחמם אזור מאד ספציפי וצורכים כמות אדירה של חשמל לצורך החימום. בנוסף, פתרונות אלו פחות בטוחים לשימוש מפתרונות מתקדמים כמו חימום תת רצפתי על בסיס מים.

חימום תת רצפתי מים

חימום תת רצפתי על בסיס מים - יתרונות

  • בטיחות – היתרון המובהק הוא שהמערכת בטיחותית מאד. קודם כל מדובר במערכת המורכבת מצינורות מים ולא אמצעים חשמליים. אין חשש לבוא במגע איתה ולהתהלך יחפים בבית. כמו כן, במערכת על בסיס מים אין פליטת קרינה אלקטרומגנטית במשך כל שעות היממה כמו במערכת חשמלית.
  • חסכון בטווח הארוך – בעת התפעול השוטף, המערכת לא צורכת הרבה חשמל ולכן היא עדיפה מבחינת צריכת אנרגיה על מערכות אחרות הקיימות בשוק כיום. ואף ניתן לחסוך אלפי שקלים בעונה על חימום הבית עם מערכת על בסיס מים.
  • המערכת אקולוגית וידידותית לסביבה – בגלל צריכת החשמל הנמוכה של המערכת אין בזבוז אנרגיה אשר קיים במערכות חימום אחרות שצורכות כמויות גדולות של חשמל לצורך פעולת החימום.
  • פיזור חום אחיד – מערכת חימום תת רצפתי על בסיס מים מאפשר פיזור חום אחיד בכל חללי הבית ויצירת טמפרטורה טבעית. כאשר עוברים בין החדרים דרגת החום מרגישה זהה.
  • גמישות עיצובית – מערכת חימום תת רצפתית מאפשרת להיצמד לעיצוב הראשוני של הבית ללא צורך להתחשב במערכת עצמה. המערכת נסתרת ונמצאת מתחת לריצוף ולכן אין צורך לקחת אותה בחשבון כאשר מתכננים את עיצוב הבית.
  • מערכת שקטה – בניגוד לפתרונות חימום אחרים כמו מפזרי חום ומזגנים, אשר מפיצים רעש בעת ההפעלה ובזמן חימום הבית, מערכת החימום של אקוהיט היא מערכת שקטה. אין בכלל רעש כאשר המערכת מופעלת והיא מאפשרת להנות מפתרון חימום שקט ונוח.
  • יתרונות בריאותיים – המערכת מתאימה מאד לאנשים הסובלים מאסטמה ואלרגיות שונות. המערכת אינה מפיצה אוויר ולכן גם לא טומנת בחובה חיידקים ואלרגניים, ולא מפזרת אותם בחלל הבית.

עלויות תחזוקה ותפעול

מערכות חימום תת רצפתי של מים דורשות תחזוקה מינימלית. מומלץ לבצע בדיקות סדירות לאיתור נזילות ותפקוד תקין. העלויות השוטפות מושפעות מגורמים כמו מחירי החשמל, איכות בידוד והגדרות טמפרטורה. עם זאת, בשל היעילות האנרגטית של המערכת, העלויות התפעוליות בדרך כלל נמוכות יותר בהשוואה למערכות חימום אחרות.

לייעוץ ובדיקת התאמה השאירו פרטים

חימום תת רצפתי מים - שאלות נפוצות:

העלויות השוטפות של מערכת חימום תת רצפתי על בסיס מים מורכבות מעלות צריכת המים ומעלות הפעלת משאבת החום לחימום המים. יחסית למערכות חימום מבוססות חשמל, עלויות אלו זניחות (לעיתים מגיעות למאות שקלים בחודש לחימום 24/7). האנרגיה הנדרשת למשאבת החום וכמות המים הנדרשת לחימום נמוכות. 

 

עם זאת, לא ניתן לתת מחיר כללי לכל מערכת של חימום תת רצפתי על מים, מכיוון שהעלות והצעת המחיר חייבת לקחת בחשבון את גודל הבית במ"ר, מיקום הבית בארץ, אופן הבידוד של הבית, גובה חלונות ופרמטרים נוספים. מסיבה זו – חשוב לפנות לחברה מקצועית אשר תדע לתכנן עבורכם את המערכת היעילה והנכונה ביותר לבית שלכם, שלא יהיו הפתעות בעתיד.

מחיר ההתקנה של מערכת כזו קשור באופן ישיר, כפי שרשמנו בפסקה הקודמת – בבית שאנו בונים, עם זאת, בטווח הארוך העלות של המערכת משתלמת ויכולה לחסוך אלפי שקלים בעונה על חימום הבית. בנוסף, חשוב להבין שכאשר יש חלל או בית עם מספר מפלסים, כל מפלס דורש התקנה של מערכת ייעודית לאותו מפלס.


התקנת מערכת חימום תת רצפתי על בסיס מים כוללת בין היתר, בדיקה מקדימה לשטח ההתקנה, תכנון מערכת בהתאם לדרישות הלקוח, התקנת לוחות בידוד מיוחדות, פריסת צינורות המים, התקנת בקרי טמפרטורה, התקנת משאבת חום ומשאבת סחרור לביצוע זרימת המים, בדיקת לחץ מים והדרכה פשוטה לבני הבית להפעלת המערכת.

חימום תת רצפתי על בסיס מים

הסיכוי לנזילה בחימום תת רצפתי מים נמוך מאוד עד בלתי אפשרי. הדבר מותנה בכך שההתקנה מבוצעת בצורה המקצועית והטובה ביותר על ידי מומחים בתחום וציוד מתקדם לצד בדיקות איכות קפדניות ובדיקות לחץ בעת התקנת המערכת.

מערכת חימום מסוג זה בנויה ממספר מרכיבים עיקריים: משאבת חום חיצונית אשר משתמשת באוויר כדי לחמם את המים, פריסת צינורות מים, לוחות בידוד תרמי ובקרי טמפרטורה. משאבת החום מחממת את המים ומעבירה אותו בצינורות. המים מתחממים עד לטמפרטורה שנקבעה ונשמרים באותה רמת חום על ידי בקרי הטמפרטורה.

אין בעיה ואף מומלץ להפעילה במשך כל היום. המערכת בנויה במעגל סגור, כך שבחורף אין צורך לכבות אותה בכלל.

מערכת חימום תת רצפתי מים היא המערכת המתקדמת ביותר הקיימת היום בשוק ולכן, יחד עם היתרונות המובהקים שלה, ברור לכל אדם שבונה בית בישראל  שהיא עדיפה. 

מערכת חימום תת רצפתי על חשמל, מנגד, בנויה מרשת של גופים חשמליים אשר מונחים מתחת לריצוף הבית או החלל ומחממים אותו. לעומתה, מערכת חימום מבוססת מים בנויה מרשת צינורות אשר עוברים בהם מים. המים מחוממים על ידי משאבת החום. בשורה התחתונה – חימום תת רצפתי על בסיס מים הינה מערכת בטיחותית יותר, בריאה יותר, ירוקה יותר וחסכונית יותר.

למה דווקא אקוהיט?

אמינות

מערכת אקוהיט מצוידת בטכנולוגיה מתקדמת השמה דגש על אמצעי הגנה מרובים השומרים על המערכת מתקלות (מעל 10 מחסומי הגנה)

חיסכון

וניתן לחסוך באמצעות מערכת החימום התת רצפתי של אקוהיט סכום המגיע עד ל - 10,000 ₪ במשך העונה!

ידידותי לסביבה

מערכת "אקוהיט" תורמת לשמירה על איכות הסביבה ע"י מניעת פליטת חומרים מסוכנים הנפלטים כתוצאה משריפת דלקים למיניהם או קרינה אלקטרו מגנטית.

סטייל

מערכת "אקוהיט" - מעוצבת בצורה ספיירליט תחת ריצוף הבית ובכך מתמזגת בסביבה בצורה הומוגנית ואין כל צנרת הגלויה לעין.

מערכת חימום תת רצפתי מים - אקולוגיה בתעשיית חימום החללים

מערכת חימום תת רצפתי מים היא מערכת המורכבת ממשאבת חום אשר משתמשת באוויר החיצוני לצורך חימום המים הנמצאים ברשת הצינורות הפרוסה מתחת לריצוף. פעולה זו לא מצריכה שימוש בגז, סולר או חשמל ולכן ניתן להבין שמערכת חימום תת רצפתי המבוססת על מים היא מערכת חימום אקולוגית, בעלת ההשפעות המעטות ביותר על איכות הסביבה.

אם מעניין אתכם מעבר לצורת חיים "ירוקה" יותר, חסכונית יותר ובריאה יותר לכם ולבני הבית אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שכתבנו על הנושא >>

לוגו של חימום תת ריצפתי

לשיחת ייעוץ והתאמה השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן