השוואה בין חימום תת רצפתי מים לחימום באמצעות מזגן

חימום באמצעות מזגן? דילמה אשר מעסיקה רבות כל אחד שמעוניין ליהנות מרמה גבוהה ואפקטיבית של חימום בבית היא האם לבחור בשיטת חימום תת רצפתי מים או האם להזמין מזגן וליהנות מחימום בחורף וקירור בקיץ. במאמר זה המומחים של אקוהיט החליטו להשוות בין שתי שיטות חימום אלו על יתרונותיהם וחסרונותיהם וזאת על מנת לאפשר לכם הצרכנים הפוטנציאליים להגיע להחלטה באשר לשיטת החימום אשר תשרת אתכם באופן הטוב ביותר. השוואה בין חימום תת רצפתי מים למזגן.

חימום תת רצפתי פרקט

חימום תת רצפתי או חימום באמצעות מזגן?

אין זה מפתיע שרבים בוחרים חימום תת רצפתי אשר מבטיח להם אסתטיות בלתי מתפשרת של ביתם בשילוב חום אחיד בכל הבית המאפשר לכל אחד ואחת מבני הבית להסתובב בבית יחפים ובבגדים קצרים.  אמנם מדובר על התקנה שאינה זולה וכזו אותה הכי עדיף ליישם כאשר בונים בית חדש או בעת שיפוץ (בבית קיים צריך להרים את כל הבלטות), אך חימום זה משתלם לכל הדעות. היתרונות של חימום תת רצפתי הם:

חוסכים בחשמל – חימום תת רצפתי מים יוביל לחסכון משמעותי בחשמל, שהרי מערכת החימום פועלת באמצעות משאבות חום ומים חמים ועלויות השימוש נמוכות וזאת בהשוואה לאותה שיטה בה משתמשים בחשמל או בחימום באמצעות מזגן.

מערכת ידידותית לסביבה – כאן מדובר על מערכת ירוקה, אשר ידידותית לסביבה. יתרון גדול המועדף בקרב אנשי הבנייה הקלה, הירוקה ובקרב אנשים רבים שמחליטים על שיפוצים ומעוניינים במערכת אשר אינה מזהמת את הסביבה או מסכנת אנשים.

חימום תת רצפתי מים בטיחותי – מערכת זו בטיחותית לתינוקות, ילדים, מבוגרים וקשישים. כל המערכת מותקנת מתחת לרצפה כך שאין גישה אליה, מלבד השליטה בחום הטמפרטורה בווסתי הטמפרטורה אותם ניתן להתקין בכל חדר וכך גם לשלוט בחום בחלקים שונים בבית.

שמירה על אסתטיות בבית – אחד הבעיות של מערכות מורכבות בבית היא שהן נראות לעין ופועות בהיבט האסתטי עיצובי של הבית (חוטים וכו'). כאן אין שום בעיה ושום פגיעה בצד האסתטי של הבית. לא מבחינים במערכת רק נהנים ממנה, שכן כל המערכת מתחת לרצפה.

מערכת שקטה – לעומת מזגן בו ניתן לשמוע פעמים רבות את המנוע שלו ופעולות המתבצעות בו במהלך החימום או הקירור, מערכת חימום תת רצפתי היא מערכת שקטה.

חום אחיד – החום עולה מהחלק התחתון של הבית כלפי מעלה ומתפזר. היתרון הגדול כאן הוא שהחום מתפזר באופן אחיד ואין מצב בו רק אזור אחד בבית יהיה מחומם ואזור אחד קפוא. (אלא אם אתם מחליטים שכך היה על ידי שליטה בטמפרטורה במרחב זה או אחר של הבית). אין צניחת טמפרטורה. יתרון גדול וזאת לעומת מזגן אשר מחמם באופן מוגבל את אותו אזור בו הוא ממוקם. בחימום תת רצפתי מים, הטמפרטורה תהיה אחידה בכל חלקי הבית, אלא אם הוחלט אחרת.

חום לא מייבש – באמצעי חימום שונים, כמו גם מזגן, האוויר מייבש ולעיתים אנשים מוצאים את עצמם שמים כוס מים בחדר וזאת על מנת לשמור על לחות מסוימת או שהם שותים כמויות רציניות של מים, כי הם חשים שהם התייבשו עם המזגן או עם מפזר החום ופעמים גם חווים כאב ראש. במערכת חימום תת רצפתי מים, אין דבר כזה.  הבית מחומם והלחות נשמרת. אין יובש והרגשת החום טבעית ולא מטרידה.

מערכת שתורמת להשבחת הנכס – פתרון משתלם כלכלי המאפשר איכות חיים גבוהה בימים הקרירים והקרים של השנה בהחלט תשבח את הנכס וקרוב לוודאי שתעלה את השווי שלו באם מעוניינים למכור או להשכיר אותו.

אז מה לגבי עלות הקמת המערכת. העלות הקמה נחשבת יקרה לעומת התקנת מזגן, אך יש לקחת בחשבון שהחישוב של כל אחד ואחת מאיתנו הוא חישוב לטווח ארוך וכאן מדובר על מערכת שמשתלמת מאוד, כלכלית, אסתטית ומבחינת כל היבטי הנוחות ואיכות החיים.

חימום באמצעות מזגן

ברוב הבתים בישראל קיים מזגן שתפקידו בעיקר לקרר בקיץ. כאשר מדובר על חימום הבית, רוב האנשים פונים לפתרונות אחרים. מכאן נשאלת השאלה מה ההבדל בין חימום על ידי מזגן לבין מערכת חימום תת רצפתי מים. התשובות הן:

  • חום נקודתי – מזגן מחמם את אותו המקום בו הוא ממוקם. הוא מחמם לעיתים באופן נקודתי ולא מתפזר בכל רחבי הבית באופן אחיד. מכאן, שניתן ליהנות מחימום באזור אחד ולאחר מכן למצוא פתרון לאזור אחר בבית.
  • אוויר מייבש – המזגן מסחרר את האוויר שיוצא ממנו ולכן יש לנו תחושה של מאוורר המוציא חום. מסיבה זו אנשים לא פותחים את החלון וזאת על מנת שהחום לא יצא. דבר שמוביל פעמים רבות לריכוז נמוך של חמצן וכאבי ראש. בנוסף, המזגן מייבש את האוויר, דבר אשר יכול להוביל לתחושת יובש לא נעימה.
  • אגירת מזהמים – באם לא מנקים את המזגן באופן קבוע, הפילטרים יכולים לאגור מזהמים שונים אשר יוצאים החוצה היישר לבני האדם אשר נושמים אותם.
  • הוצאות חשמל – אי אפשר להתעלם מהוצאות החשמל הקבועות על חימום באמצעות מזגן ועלות לא נמוכה של התקנת המזגן.

כעת, לאחר השוואה בין חימום תת רצפתי מים למזגן, כל שנותר לכם הוא לבחור את אמצעי החימום המועדף עליכם. למידע נוסף על חימום תת רצפתי מים באמצעות המומחים של אקוהיט. מעוניינים בהצעת מחיר לחימום תת רצפתי מאת המומחים של אקוהיט? טלפון (רב קווי): 1-700-700-742

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט

חברת אקוהיט היא החברה המתקדמת והוותיקה ביותר בישראל להתקנה ותחזוקה של מערכות חימום תת רצפתי ומתמחה במערכות חימום תת רצפתי מבוססות מים - המערכות היעילות ביותר והחסכוניות ביותר בשוק העולמי והישראלי בפרט.

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את התגובות שלכם:

עזרו לנו לקדם את העסק!

5/5

נשמח לקבל מכם ביקורת חיובית שתסייע לנו להגיע לעוד אנשים :)

תוכן עניינים

אודות אקוהיט

חברת "אקוהיט" היא החברה המקצועית והמתקדמת בישראל לחימום תת רצפתי. לחברה למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ואנו עומדים בגאון בחוד החנית של תחום החימום בארץ.

חברת "אקוהיט" מתמחה בחימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום, אשר נחשבות למערכות המתקדמות, יעילות, חסכוניות ואיכותיות בשוק העולמי והישראלי בפרט.

משרדי החברה ממוקמים ביישוב תל עדשים שבצפון הארץ, ואנו מעניקים שרות ומענה ללקוחות מצפון ועד דרום, בדגש מירבי על שירות מקצועי, איכותי, אדיב ומהיר.

מגוון הלקוחות הרחב שלנו כולל בין היתר לקוחות פרטיים, בריכות שחייה (עירוניות ופרטיות), מקוואות, פנימיות, מוסדות חינוך, עולם החקלאות ועוד.

שמחנו להכירכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם:

דילוג לתוכן